insomnia

Máte problém zaspať?

Trápi vás nespavosť? Hodiny sa prehadzujete v posteli kým zaspíte a prebúdzate sa unavení? Prinášame osvedčené tipy, ktoré vám pomôžu ku kvalitnému a rýchlejšiemu spánku.

Čo spôsobuje nespavosť?


Existuje mnoho vonkajších a vnútorných faktorov ovplyvňujúcich spánok. Najčastejšie je na vine stres, kvôli ktorému máme pred spaním hlavu plnú myšlienok. Insomniu môže spôsobovať vysoká psychická záťaž, ale tak isto aj nedostatok pohybu. Príčinou môže byť taktiež nepravidelný spánkový a narušený cirkadiánny rytmus.

Aká vážna je vaša nespavosť?

Záleží ako dlho ňou trpíte. Typy insomnie sa odvíjajú od dĺžky trvania vašej nespavosti. Ak nemôžete spať niekoľko dní až týždeň, ide o prechodnú insomniu. Najčastejšie je spôsobená stresom. Pokiaľ však stres odstránite, zlepší sa aj kvalita vášho spánku. Tento typ býva spravidla spojený s nervozitou pred skúškou v škole, náročnými pracovnými povinnosťami alebo partnerskými problémami.

V prípade, že nemôžete spať viac ako týždeň, ale doba nespavosti ešte nepresiahla mesiac, ide o akútnu insomniu. Odporúčame zvážiť návštevu obvodného lekára, ktorý určí či je potrebná liečba alebo ako ďalej postupovať.

Trpíte problémami so spánkom viac ako mesiac? Mali by ste zbystriť pozornosť. Môže sa jednať o chronickú insomniu, ktorá ide ruka v ruke s inou chorobou. Dlhotrvajúca nespavosť znižuje pracovné výkony, sústredenosť, medziľudské vzťahy a vo vysokej miere zdravie. Dokonca môže viesť k úplnému zlyhaniu organizmu, určite ju nepodceňujte a konzultujte ju s lekárom.

Tipy ako rýchlo a kvalitne zaspať

Ideálna príprava na spánok začína ráno. Aby ste si večer ľahli do postele a hneď zaspali, je niekoľko vecí, ktoré by ste počas dňa mali robiť. Čím sa treba riadiť?

  • Behom dňa buďte fyzicky aktívni. Pohyb zvyšuje úroveň príjemnej únavy. Športovať by ste však mali dopoludnia, naopak náročným fyzickým aktivitám sa skúste večer vyhnúť.
  • Pokiaľ je to možné, nespite cez deň. Ak vám hlava padá od únavy, ľahnite si maximálne na 30 minút, dlhší spánok by vám sťažil večerné zaspávanie.
  • Nad osobnými a pracovnými problémami sa skúste zamýšľať skôr ako sa ocitnete v posteli. Využite čas na riešenie komplikácií napríklad rozmýšľaním v sprche alebo počas pauzy. Tieto menšie pauzy tak zredukujú nepríjemné myšlienky pred spaním. Naopak večer využite upokojujúcu činnosť, pri ktorej sa budete cítiť pokojne, vyrovnane. Napr. joga či meditácia.
  • Pre prirodzený pocit únavy vo večerných hodinách dodržujte pravidelný spánkový režim počas celého týždňa a taktiež cez víkend. Vaše telo to ocení a dá vám to najavo veľkou dávkou energie či lepším trávením, a spaľovaním. Dostatočným spánkom môžete predchádzať aj mnohým autoimunitným ochoreniam a podporiť imunitu.
  • 3 – 4 hodiny pred spaním neodporúčame konzumovať ťažké jedlá, piť alkohol alebo fajčiť. Alkohol vám síce pomôže rýchlejšie zaspať, ale potom nemôžete počítať s plnohodnotným spánkom ani príjemným prebúdzaním. Namiesto toho skúste vypiť medovkový čaj či teplé mlieko s medom.
  • Pokiaľ ste dodržali všetky vyššie spomenuté rady, tak sa blížite k cieľu. Veľmi dôležitú rolu pri kvalitnom spánku zastupuje prostredie, v ktorom spíte. Teplota v spálni by mala mať 18-20 stupňov a nemalo by tam svietiť vonkajšie svetlo ani elektronika. Mali by ste redukovať všetku elektroniku, poprípade ju vytiahnuť zo zásuvky. Taktiež by ste sa mali vyhnúť modrému svetlu z telefónu alebo počítaču a radšej si prečítať knihu.
  • Spánok môžu podporiť aj kvalitné doplnky. V náročných obdobiach ako sú skúšky alebo veľká pracovná záťaž sa môžu stať súčasťou nočného stolíka. Radia sa sem CBD kvapky, melatonín, medovkový čaj a valeriána.
  • Veľmi obľúbeným a vyhľadávaným produktom je Meladol.

Luxus medzi doplnkami stravy na podporu spánku


Vieme ako zaspať za pár minút

Meladol, vyrábaný v spolupráci s profesionálnym švajčiarskym laboratóriom Cibdol, je prvotriednym tovarom medzi doplnkami stravy určenými na ľahšie zaspávanie. Obsahuje full spectrum CBD v kombinácii s melatonínom. Ide o prírodné ingrediencie najvyššej kvality. Obe zložky podporujú ľahšie zaspávanie i kvalitu spánku a pomáhajú tak obnove zdravého spánkového cyklu.

Kanabidiol pôsobí hlboko v tkanivách pri minimálnych stratách behom ich prechodu tráviacou sústavou. CBD sa lepšie vstrebáva a jeho účinnosť podporuje melatonín (hormón spánku), ktorý je produkovaný časťou mozgu, konkrétne epifýzou. Ide o hormón, ktorý je zodpovedný za pocit únavy a vďaka jeho účinkom sa skracuje doba nutná na zaspanie.

Užívanie Meladolu zaistí bezstarostné zaspávanie, redukciu stresu, upokojenie mysle a tela. S meladolom bude váš spánok kvalitnejší a ráno sa budete cítiť oddýchnutí.

Zanechať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená. Povinné polia sú označené *